Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Fine Arts Reduced to a Single Principle (1746) by Charles Batteux was arguably the most influential work on aesthetics published in the eighteenth century. It influenced every major aesthetician in the second half of the century: Diderot, Herder, Hume, Kant, Lessing, Mendelssohn, and others either adopted his views or reacted against them. It is the work generally credited with establishing the modern system of the arts: poetry, painting, music, sculpture and dance. Batteux's book is also an invaluable aid to the interpretation of the arts of eighteenth century. And yet there has never been a complete or reliable translation of The Fine Arts into English. Now James O. Young, a leading contemporary philosopher of art, has provided an eminently readable and accurate translation. It is fully annotated and comes with a comprehensive introduction that identifies the figures who influenced Batteux and the writers who were, in turn, influenced by him. The introduction also discusses the ways in which The Fine Arts has continuing philosophical interest. In particular, Young demonstrates that Batteux's work is an important contribution to aesthetic cognitivism (the view that works of art contribute importantly to knowledge) and that Batteux made a significant contribution to understanding the expressiveness of music. This book will be of interest to everyone interested in the arts of the eighteenth century, French studies, the history of European ideas, and philosophy of art.