Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
New generations of advanced high strength steels, expected with tension strength exceeding 1 GPa, sufficient cold-stamping ductility, and low-alloyed microstructure, are being highly sought for automotive lightweighting applications without compromising on neither performance nor cost standards. Nevertheless, the preliminary-developed new AHSSs exhibit unique and complex deformation, failure, and springback characteristics compared with the conventional steel grades, which thereby bring significant challenges to the current manufacturing infrastructure in automotive sector. This research work started from a full set of mechanical experimentation on some selected AHSSs to comprehensively understand their deformation, springback, and failure. Furthermore, based on the experimental results, a new phenomenological model was proposed to properly characterize not only anisotropy, complex hardening induced by the Bauschinger effect, but also tension-compression asymmetry and the TRIP effect. This work eventually wrapped up with a case study of component-level finite element forming and springback predictions compared with the corresponding actual panels as verification.