Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Long before Edith Piaf sang "La vie en rose," her predecessors took to the stage of the belle epoque music hall, singing of female desire, the treachery of men, the harshness of working-class life, and the rough neighborhoods of Paris. Icon of working-class femininity and the underworld, the realist singer signaled the emergence of new cultural roles for women as well as shifts in the nature of popular entertainment. Chanteuse in the City provides a genealogy of realist performance through analysis of the music hall careers and film roles of Mistinguett, Josephine Baker, Fréhel, and Damia. Above all, Conway offers a fresh interpretation of 1930s French cinema, emphasizing its love affair with popular song and its close connections to the music hall and the café-concert.
Conway uncovers an important tradition of female performance in the golden era of French film, usually viewed as a cinema preoccupied with masculinity. She shows how--in films such as Pépé le Moko, Le Crime de Monsieur Lange, and Zouzou--the realist chanteuse addresses female despair at the hopelessness of love. Conway also sheds light on the larger cultural implications of the shift from the intimate café-concert to the spectacular music hall, before the talkies displaced both kinds of live performance altogether.