Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In an era of increased global competition, of takeovers, downsizing, restructuring, and even outright failure, managing intelligent organizational change is the most difficult challenge facing business. Kanter, Stein, and Jick present here a comprehensive overview and an authoritative model for how to and, in some cases how not to, institute change in organizations. Building upon their "Big Three" model of change, the authors focus on internal and external forces that set events in motion; the major kinds of change that correspond to external and internal change pressures; and the principal tasks involved in managing the change process. Several "portraits" of companies undergoing different types of change, coupled with the authors' own expert analyses, prove that no one person or group can make change "happen" alone. Instead, the authors assert that it is the delicate balance among key players that makes organizational change a success. The authors analyze the forces for change by examining Banc One, Apple Computer, and Lehman Brothers, among others, to illustrate environmental and cyclical change as businesses grow. Then they turn to forms of change, drawing on the Western-Delta merger, strategy change at Bell Atlantic, and takeover turmoil at Lucky Stores, to show how companies change their structures and cultures. The section on execution of change shows "change masters," to use Kanter's own famous term, at work at Motorola, General Electric, and other leading firms, as well as the difficulties of implementing change at General Motors and Microswitch. Fundamental organizational change, they argue, is exemplified by identity change, involving much more than the transfer of tangible assets. Managing the feelings, fears, and hopes of people must be the central strategy during such transitions. In this essential volume for managers and analysts of change, Kanter, Stein, and Jick offer powerful insights, practical new directions for action, prospects for the future of deliberate organizational change, and advice on where to begin the change process, and when: NOW!