Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
« Ceux-ci/cela ». Les gens, les choses. Contrairement à ce qu'on pourrait croire, pas si facile d'en bien parler. (Lu récemment un ancien obscurantiste des années soixante-dix, se mettant au "tel quellisme", je veux dire au « décrit tel quel », au simplisme, au terre à terre. Ah ! le vent de la mode !) Mais ceux qui ont toujours pensé que la poésie avait affaire avec le réel, savent qu'il ne s'agit pas de la décrire bêtement, la réalité, de laisser la caméra tourner toute seule ; mais, au contraire, d'effectuer le bon cadrage, discret, efficace. Il le sait, lui, Jean-Louis Massot, et donc il sait nous apprendre à regarder les mille et un spectacles et événements du monde, absurdes, touchants, imprévus, banals, effarants, mystérieux, emplis de multiples petits gouffres, comme dans les dessins alvéolés de Gérard Sendrey. Et, après lecture de ces textes, vous verrez que « ceux-ci, cela », vous les regarderez autrement. Car : « Le jour se lève/sur les lumières de leur ville./ Les vraies : celles des yeux qui s'ouvrent. » Jean-Claude Martin