Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Examining the lyrical pathology of love and abuse in a series of disseminative contexts, Catullan Mediations and Other Essays premises itself on the notion that Catullus matters to modernity the way Vergil, Cicero, or Ovid matter to earlier literary-historical periods. «'I' am Catullus» is seen as the Plautine parole of an alterity in ego by which the semiotic field or tesseract thickens over time in patternings both aleatory and chiastic. Mallarméan «throws» lend poetic subjectivity its aliases and alibis, inscribing the dialectic of master and slave, exposing self and other to the festive chicanery of ancient mime and neoteric mask. Putting sadistic gamesmanship into nugatory practice, the Earl of Rochester elevates libertinage to a «fine» art. Through displacing acts of translation and refiguration, Byron, Verlaine, and the Parisian fin-de-siècle, including Catulle Mendès, take divergent measure of poetic liberty, «lesbianism», and «latinerie», raising the stakes of excruciation, parody, and fictionality. Catullus' impact on the graphic arts is felt from Alma-Tadema to Aubrey Beardsley and Cy Twombly, even as pre-Freudian psychopathology defines «classic» sexual deviancy up against new secular standards of normality. A subsequent essay on Henry James explicates the horological aspect in fictional and autobiographical texts from The Europeans to The Golden Bowl and beyond, focusing on the shifting role of women, present, past, and future, at home and abroad, in a narrative time and space infiltrated by floating, highly perspectivized constructs, such as the ivory tower and pagoda. Noting how accouterment and significant vehicles reflect turbulence of affect, Eisenhauer tracks James's ongoing commitment to caricature, arriving at a comparison between the aspectualizations in a Daumier illustration of the 1850s and a Coburn photograph used as a frontispiece in the New York edition (1912). Ranging from Cindy Sherman to film noir, Jean Renoir, and TV crime shows, «Ut Pictura Cinema» argues for a filmic stasis that models itself, theoretically, on still photography and painting. Miami Vice, whose vibe is seized between Wagnerian Gesamtkunstwerk and Bergsonian durée, is seen epitomizing a uniquely American sublime Finally, using H. G. Wells, The Omega Man, and Alphaville as critical touchstones, Eisenhauer asks what can be hoped for in a technocratric world where the alpha fe/male and digital revolution threaten to render art passé in ways only partly anticipated by thinkers such as Heidegger.