Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recent scholarship has held that Germany's Catholic population, particularly in rural areas, consistently withheld support from the Nazi Party until its takeover of power in 1933. In Catholicism, Political Culture, and the Countryside Oded Heilbronner makes a careful study of an important counterexample, that of the southern part of the state of Baden, a Catholic region where the Nazi party enjoyed massive support from 1930 onwards. The Nazi success in South Baden, Heilbronner finds, cannot be explained by the innovativeness of its organization and propaganda. Rather, Heilbronner contends that even before the economic crisis of 1929, the organizational frameworks of sociocultural life in the region, exemplified by the Catholic Church's Voluntary Associations (Vereine), had begun to disintegrate. The social and cultural vacuum created by the breakdown of these local organizational frameworks, the deepening economic crisis, and fear of a communist takeover all led to a search for a politically and economically meaningful alternative to political Catholicism and the bourgeois infrastructure. And thus, without any particular effort, and despite mistakes, mismanagement, and poor organization, the Nazi Party--the only political body to offer a non- establishment, non-Socialist alternative--was able to attract a large group of voters. With its shift in emphasis from the Nazi Party to the society in which it operated, Catholicism, Political Culture, and the Countryside will be crucial reading for historians of Germany. Oded Heilbronner is Lecturer in History, The Hebrew University of Jerusalem.