Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Diesel soot emissions adversely affect human health, environment, vegetation, climate change, etc. pressurizing governments to have strict emission standards. This project describes the catalytic control of diesel soot emissions. The performance of perovskite is found most promising over spinel, hydrotalcite, and metal oxides catalysts for soot oxidation. LaCoO3 prepared by co-precipitation shows the best result (oxidizing soot totally at 370 oC) than catalyst prepared by sol-gel and solution combustion synthesis. Potash substituted catalyst is more effective than silver substituted. The optimum K substituted catalyst is found to be La0.9K0.1Co0.9Cu0.1O3. A novel finding of the project is that La0.7K0.3ZnOy does not form perovskite structure and remain as mixed metal oxides. This catalyst shows comparable activity to perovskite and yields the following kinetic expression: Rate = 6.46x10^10.exp(-138.12kJ/RT)(m)gsoot/gcat.s