Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Natural gas is becoming an attractive alternative fuel for motor vehicles and other IC engines. CNG as a fuel has several advantages over traditional fuels such as: environment friendly, highly efficient, safer, lighter than air, high flammability and economical. 90-95% composition of CNG is CH4. CNG engine exhaust contains some amount of unburned CH4. CH4 is a potent green house gas and a threat to environment due to which emission standard are becoming more stringent. Engine modification, fuel modification, fuel additives and exhaust gas treatment are some routes to decrease the hazardous emissions from vehicles. Catalytic oxidation in exhaust is the most effective route to control pollutant emission from vehicles. Mixed oxides and spinel oxide have been extensively investigated as a potential substitute for costly noble metal based catalysts via different preparation methods and calcination strategies. Thus, goal for present work is to develop an efficient catalyst for the combustion of CH4 within the temperature range of CNG vehicle exhaust.