Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Europe, the Schengen crisis, spurred off by the unexpected migration flow in 2015, led to a re-questioning of the functions of "borders" in European integration. Especially the ideal of a "Europe without borders" is crumbling and the re-introduction of border controls in several EU member states not only slows down the process of European Integration, but also represents an obstacle to cross-border cooperation. One of the main consequences of this crisis is also growing euroscepticism and a new fear of integration which might even lead to the disintegration of the EU. The present publication regroups the contributions to four "castle-talks on cross-border cooperation" organized at the chateau Pourtales, in Strasbourg, between 2012 and 2016, in the framework of Birte Wassenberg's Erasmus and Jean Monnet activities supported by the European Commission. The different contributions deal with the theoretical link between borders, international relations and cross-border cooperation, by examining borders as places of cross-border governance, as gatekeepers of sovereignty and security, as "scars" of history and as places of reconciliation.