Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Joseph Sheridan Le Fanu (1814-1873) was an Irish writer of Gothic tales and mystery novels. He was the premier ghost story writer of the nineteenth century and had a seminal influence on the development of this genre in the Victorian era. Le Fanu studied law at Trinity College in Dublin. He soon abandoned law for journalism. In 1838 he began contributing stories to the Dublin University Magazine. He became owner of several newspapers from 1840, including the Dublin Evening Mail and the Warder. Le Fanu worked in many genres but remains best known for his mystery and horror fiction. He was a meticulous craftsman, with a penchant for frequently reworking plots and ideas from his earlier writing in subsequent pieces of writing. He specialised in tone and effect rather than "shock horror", often following a mystery format. Key to his style was the avoidance of overt supernatural effects. Among his famous works are: The House by the Church-Yard (1863), Uncle Silas (1864), Carmilla (1872), The Purcell Papers (1880), and The Evil Guest (1895).