Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Carel Visser wordt algemeen beschouwd als de belangrijkste Nederlandse beeldhouwer van na de Tweede Wereldoorlog. Aan zijn driedimensionale werk zijn in de afgelopen decennia talloze publicaties en tentoonstellingen gewijd. Minder bekend is zijn fascinerende grafische oeuvre: de vroege etsen uit de jaren vijftig, de enkele zeefdruk die hij maakte en met name zijn houtsneden tonen aan dat Visser ook met minder robuust materiaal dan ijzer, hout en steen zeer fraaie beeldende resultaten wist te bereiken. Dat geldt niet alleen voor de grafiek die in oplage werd uitgegeven, maar zeker ook voor de unieke stempeldrukken die Visser ‘ter ontspanning’ na een zware dag in het beeldhouwatelier thuis maakte. In deze bladen hanteerde en onderzocht hij dezelfde ordeningsprincipes als in zijn beelden. Hoewel ze op zichzelf staan, vormen ze een integraal onderdeel van zijn beeldhouwerspraktijk en fungeerden soms als voorbereiding op zijn sculpturen. Voor het eerst sinds 1970 wordt er weer een museale presentatie aan dit specifieke aspect van zijn oeuvre gewijd.