Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Axial load carrying capacity bored pile of a typical bridge is calculated. Different methods namely Meyerhof's, Vesic, Janbu's and AASHTO methods are used in this regard. A general purpose finite element program (STAAD Pro. software) has been used for the calculation of pier load resulting from wheel load and lane load. HS 20-44 truck loads are considered here as designed live load. The total vertical load is calculated by summing the dead load, wheel load and lane load. The soil test report prepared by Dhaka Water Development Board is used to determine the various parameters needed for calculating pile capacity. The variables considered for calculating the capacity of axially loaded pile are critical depth, loosening effect of soil, the position of ground water table and also the scour depth. Here factor of safety 4 has been used for Meyerhof's, 3 for Vesic and Janbu's method and 4 for AASHTO method. After obtaining the capacity of axially loaded pile by these methods, the adequacy of that pile has been checked by comparing with the total vertical load transmitted to the pile.