Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Escritos en los primeros años del siglo XIX, en un período de su vida convulsivo y desequilibrante, que terminaría con la crisis definitiva del poeta, acabados algunos, incompletos o sólo esbozados otros, en estos Cánticos, exultantes, gozosos, sabios, brillantes, celebratorios, inspirados por Píndaro y su proceso creativo, podemos encontrar destellos de una voz única, precursora, la de quien, antes de extraviarse en la niebla del mundo, luchó por situarse entre dioses y héroes, entre mitos y fábulas, en busca de un atisbo de luz orientadora. Como él mismo había presagiado, su «lenguaje demasiado poco convencional» -lleno de «oscura luz», utilizando el oxímoron con que Hölderlin metaforiza el vino tinto de Burdeos- debió sonar extraño a sus contemporáneos, pues los Cánticos no fueron publicados en su mayoría hasta 1916 en que lo hizo Norbert von Hellingrath, que abría el prefacio al cuarto volumen de su edición histórico-crítica del poeta con una contundente afirmación: «Este volumen contiene el corazón, el núcleo y la cima de la obra hölderliniana, su verdadero legado»