Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
“Cane . . . exerted a powerful influence over the Harlem Renaissance”—The New York Times
Cane is a collection of short stories, poems, and dramas, written by Harlem Renaissance author Jean Toomer in 1923. The stories focus around African-American culture in both the North and the South during times when racism and Jim Crow laws still abounded. Vignettes of the lives of various African-American characters tell what it was like to live both in the rural areas of Georgia and the urban streets of the northern cities.
The book was heralded as an influential part of the Harlem Renaissance and, at the time, influenced artists of every background. Authors, dramatists, and even jazz musicians could find influence and inspiration in the pages of Cane’s work. Both Zora Neale Hurston and Langston Hughes themselves visited Sparta, Georgia, after reading Toomer’s work.
Unfortunately, the white public did not react well to Cane, and the sales dropped. The book did not become revered as the classic work it is today until the Civil Rights Movement in the 1960s. Now you can read this new edition of what is considered one of the best works of the Harlem Renaissance.