Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This 1976 book was the first full-length study in English of the poetry of the Peruvian César Vallejo (1892-1938). A major poet, who approached the problem of revolutionary aesthetics in a manner radically different from that of his contemporaries, Vallejo was comparatively little known outside the Spanish-speaking world. This neglect is attributable to the difficulty of a poetry which deliberately resists interpretation and assimilation into the established order of things. Professor Franco's book is therefore an exploration of the problems of poetic production. In the opening biographical chapter, she shows the kind of social constraints which limited what the poet could say, which led him in Trilce (1922) to write a hermetic poetry using euphemism, pun and indirection. She goes on to explore Vallejo's later poetry, which was shaped by the Spanish Civil War and gestures towards the tentative nature of humanity and civilisation that gives the poetry its abiding relevance.