Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
1905… Le Kaiser Guillaume II défie Anglais et Américains, par yachtsmen interposés, sur la fameuse course transatlantique New York/Grande-Bretagne, où s'affrontent les grands voiliers depuis 1866. Il gage que son bateau, Hamburg (coque en acier Krupp), battra les treize autres, et met en jeu une coupe en or massif. L'emporta l'Américain Atlantic (ci-dessus), en 12 jours, 4 heures et 1 minute. 1977… Soixante-douze ans plus tard, ce record n'ayant toujours pas été battu, Pierre English, skipper, et Daniel Perrin, navigateur, montent une nouvelle tentative, française, sur un coursier en acier, dû au grand architecte américain Button Chance. Aux deux tiers de la course, But était toujours en tête. L'affaire semblait dans le sac…
C'est cette course acharnée contre le trois-mâts fantôme, que raconte ce livre, jour par jour, avec plans de bateaux, cartes, relevés, gravures des temps passés, photos des temps modernes. Atlantic et son légendaire skipper, Charlie Barr, n'ont pas fini de hanter les rêves de nos coursiers des mers.