Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Glenn L. Martin's Mars aircraft, the largest operational seaplane manufactured in the United States, had its beginnings based on an earlier seaplane Mr. Martin built-the Pan American Airlines' "China Clipper." What began In 1938 as a four-engined "aerial battleship" carrying ten tons of bombs-complete with a wingspan of 200 feet and a two-story hull 120 feet long-the XPB2M-1 prototype Mars soon transitioned to a trans-Pacific transport and air passenger airplane mostly flying between Naval Air Station Alameda, CA, and Honolulu, HI. After the prototype, the U.S. Navy ordered 20 more under the JRM designation, although only six were eventually built. Named Philippines, Hawaii, Marianas, Caroline, a second Hawaii and Marshall Mars, only two exist today as static display fire-fighting behemoths at Sproat Lake near Port Alberni, British Columbia, Canada. This book is the story of these seven aircraft.