Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Lessen uit de antropologie voor iedereen die liever een tribe bouwt dan een organisatie bestuurt.
Na het eerder verschenen, prijswinnende 'De Corporate Tribe' een nieuw boek met organisatielessen uit de antropologie. In 'Building Tribes' geven Jitske Kramer en Danielle Braun antwoord op de vraag: hoe dan? Hoe schep je een excellente cultuur, hoe maak je een tribe van je organisatie, welke antropologische lessen kun je toepassen als leider, veranderaar, consultant?
Voor dit boek reisden Braun en Kramer opnieuw over de wereld om in verschillende culturen antwoorden te vinden op veelgehoorde organisatievraagstukken. Via prachtige verhalen maak je kennis met leiders, tribeleden en veranderaars van over de hele wereld. Je neemt plaats op hun stoel en kijkt hoe ze dialogen voeren, besluiten nemen en van een groep mensen een tribe maken. De auteurs interviewden op Sumatra de kleindochter van een Batakkoning over koppensnellen en concurrentie in de boardroom, leerden over de waardebepaling van producten volgens de Iraanse ta’arof, een samenhangend geheel van sociale etiquette en impliciete gedragsregels, dompelden zich onder in de stilte van quakermeetings om lastige vragen zonder woorden te beantwoorden en reisden naar de Little White Wedding Chapel in Las Vegas voor wel heel bijzonder veldwerk (trouwen met jezelf) om de essentie van fuseren te doorgronden. En nog veel meer.
Dit is geen doorsnee managementboek, maar een boek waarin je leert van wat je al wist. En ook een praktisch boek, vol met antropologische inzichten en concrete activiteiten die je vandaag nog met je team, afdeling of gehele organisatie kunt ondernemen. Wanneer we organisaties benaderen als levende tribes … dan hoeven we nooit meer te vergaderen, maar steken we kampvuren aan.
Jitske Kramer is opgeleid tot etnograaf. Als corporate antropoloog richt zij zich op de dynamiek van macht en verschil in organisatieculturen, in binnen- en buitenland. Auteur van onder andere de bestsellers 'De Corporate Tribe' en 'Deep Democracy - de wijsheid van de minderheid'. Zij is spreker, ondernemer, facilitator en oprichter van HumanDimensions.
Danielle Braun is corporate antropoloog en promoveerde op een proefschrift over sturing en cultuur binnen de politie. Ze had diverse bestuurlijke functies binnen de asielopvang en de lokale overheid. Danielle is auteur van 'De Corporate Tribe' en van 'Da’s Gek'. Ze is spreker, consultant, facilitator en directeur van de Academie voor Organisatiecultuur.