• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Buddhism and Business

Merit, Material Wealth, and Morality in the Global Market Economy

Paperback | Engels | Contemporary Buddhism
€ 45,95
+ 91 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Although Buddhism is known for emphasizing the importance of detachment from materiality and money, in the last few decades Buddhists have become increasingly ensconced in the global market economy. The contributors to this volume address how Buddhists have become active participants in market dynamics in a global age, and how Buddhists and non-Buddhists alike engage Buddhism economically. Whether adopting market logics to promote the Buddha's teachings, serving as a source of semantics and technologies to maximize company profits, or reacting against the marketing and branding of the religion, Buddhists in the twenty-first century are marked by a heightened engagement with capitalism.

Eight case studies present new research on contemporary Buddhist economic dynamics with an emphasis on not only the economic dimensions of religion, but also the religious dimensions of economic relations. In a wide range of geographic settings from Asia to Europe and beyond, the studies examine institutional as well as individual actions and responses to Buddhist economic relations. The research in this volume illustrates Buddhism's positioning in various ways--as a religion, spirituality, and non-religion; an identification, tradition, and culture; a source of values and morals; a world-view and way of life; a philosophy and science; even an economy, brand, and commodity. The work explores Buddhism's flexible and shifting qualities within the context of capitalism, and consumer society's reshaping of its portrayal and promotion in contemporary societies worldwide.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
200
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780824889791
Verschijningsdatum:
31/05/2021
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 231 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 91 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.