Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This collection of eight 'lectures' by internationally acclaimed pianist, Graham Johnson, is based on a series of concert talks given at the Guildhall School of Music and Drama as part of the Benjamin Britten festival in 2001. The focus of the book is on Britten's songs, starting with his earliest compositions in the genre. Graham Johnson suggests that the nature of Britten's creativity is especially apparent in his setting of poetry, that he becomes the poet's alter-ego. A chapter on Britten's settings of Auden and Eliot explores the particular influences these writers brought to bear at opposite poles of the composer's life. The inspiration of fellow musicians is also discussed, with a chapter devoted to Britten's time in Russia and his friendship with the Rostropovitch family. Closer to home, the book places in context Britten's folksong settings, illustrating how he subverted the English folksong tradition by refusing to accept previous definitions of what constituted national loyalty. Drawing on letters and diaries, and featuring a number of previously unpublished photographs, this book illuminates aspects of Britten's songs from the personal perspective of the pianist who worked closely with Peter Pears after Benjamin Britten was unable to perform through illness. Johnson worked with Pears on learning the role of Aschenbach in 'Death in Venice' and was official pianist for the first master class given by Peter Pears at Snape in 1972.