Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
British Models of Art Collecting and the American Response - Reflections Across the Pond presents 14 essays by distinguished art - and cultural - historians. Collectively, they examine points of similarity and difference in the approaches to art collecting practiced in Britain and the United States. Unlike most of their Continental European counterparts, the English and Americans have historically been exceptionally open to collecting the art made by and for other cultures. At the same time, they developed a tradition of opening private collections to a public eager for educational and cultural advancement. Approximately half the essays examine the trends and market forces that dominated the British art collecting scene of the nineteenth century, such as the Orléans sale and the shift away from aristocratic collections to those of the new urban merchant class. The essays that focus on American collectors use biographical sketches of collectors and dealers, as well as case studies of specific transactions to demonstrate how collectors in the United States embraced and embellished on the British model to develop their own, often philanthropic approach to art collecting.