Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The story of Isleworth Studios is essentially that of the British film industry from 1914 to 1952. Beginning with the first British Sherlock Holmes screen adaptation and ending with its Oscar-winning swansong, The African Queen, in the intervening years it was one of the most technically advanced studios in the country and home to some of the best and the worst examples of British cinema. It experienced the transition from silent films to talkies. Britain's only movie mogul, Alexander Korda, arrived, looking to rival Hollywood, followed by Douglas Fairbanks Jr looking to rival Korda. Buster Keaton struggled with alcoholism; Richard Burton made his screen debut; Bogart, Hepburn and Huston made a classic; and Emeric Pressburger directed his first and only film at Isleworth. Little by little the old dream factory's physical shape is now crumbling or altered, or is disappearing altogether. Soon it may be gone. Isleworth Studios has a history worthy of more than just an addendum in the annals of the British film industry. This is its story told for the very first time.