Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This wide-ranging, detailed and engaging study of Brecht's complex relationship with Greek tragedy and tragic tradition argues that this is fundamental for understanding his radicalism. Featuring an extensive discussion of The Antigone of Sophocles (1948) and further related works (the Antigone model book and the Small Organon for the Theatre), this monograph includes the first-ever publication of the complete set of colour photographs taken by Ruth Berlau. This is complemented by comparatist explorations of many of Brecht's own plays as his experiments with tragedy conceptualized as the 'big form'. The significance for Brecht of the Greek tragic tradition is positioned in relation to other formative influences on his work (Asian theatre, Naturalism, comedy, Schiller and Shakespeare). Brecht emerges as a theatre artist of enormous range and creativity, who has succeeded in re-shaping and re-energizing tragedy and has carved paths for its continued artistic and political relevance.