Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Breaking Away

How to Regain Control Over Our Data, Privacy, and Autonomy

Maurice E Stucke
Paperback | Engels
€ 56,45
+ 112 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Breaking Away sounds a warning call alerting readers that their privacy and autonomy concerns are indeed warranted, and the remedies deserve far greater attention than they have received from our leading policymakers and experts to date. Through the various prisms of economic theory, market data, policy, and law, the book offers a clear and accessible insight into how a few powerful firms - Google, Apple, Facebook (Meta), and Amazon - have used the same anticompetitive playbook and manipulated the current legal regime for their gain at our collective expense.

While much has been written about these four companies' power, far less has been said about addressing their risks. In looking at the proposals to date, however, policymakers and scholars have not fully addressed three fundamental issues: First, will more competition necessarily promote our privacy and well-being? Second, who owns the personal data, and is that even the right question? Third, what are the policy implications if personal data is non-rivalrous?

Breaking Away not only articulates the limitations of the current enforcement and regulatory approach but offers concrete proposals to promote competition, without having to sacrifice our privacy. This book explores how these platforms accumulated their power, why the risks they pose are far greater than previously believed, and why the tools need to be far more robust than what is being proposed.

Policymakers, scholars, and business owners, managers, and entrepreneurs seeking to compete and innovate in the digital platform economy will find the book an invaluable source of information.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780197617618
Verschijningsdatum:
31/03/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
162 mm x 236 mm
Gewicht:
530 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 112 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.