Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Branding Humanity

Competing Narratives of Rights, Violence, and Global Citizenship

Amal Hassan Fadlalla
Hardcover | Engels | Stanford Studies in Human Rights
€ 107,95
+ 215 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Save Darfur movement gained an international following, garnering widespread international attention to this remote Sudanese territory. Celebrities and other notable public figures participated in human rights campaigns to combat violence in the region. But how do local activists and those throughout the Sudanese diaspora in the United States situate their own notions of rights, nationalism, and identity?

Based on interviews with Sudanese social actors, activists, and their allies in the United States, the Sudan, and online, Branding Humanity traces the global story of violence and the remaking of Sudanese identities. Amal Hassan Fadlalla examines how activists contest, reshape, and reclaim the stories of violence emerging from the Sudan and their identities as migrants. Fadlalla charts the clash and friction of the master-narratives and counter-narratives circulated and mobilized by competing social and political actors negotiating social exclusion and inclusion through their own identity politics and predicament of exile. In exploring the varied and individual experiences of Sudanese activists and allies, Branding Humanity helps us see beyond the oft-monolithic international branding of conflict. Fadlalla asks readers to consider how national and transnational debates about violence circulate, shape, and re-territorialize ethnic identities, disrupt meanings of national belonging, and rearticulate notions of solidarity and global affiliations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
312
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781503606159
Verschijningsdatum:
20/11/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 231 mm
Gewicht:
612 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 215 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.