Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The figure of the mother in literature and the arts has been the subject of much recent critical attention. Whereas many studies have focused on women writers and the maternal, Laura Doyle significantly broadens the field by tracing the racial logic internal to Western representations of maternality at least since Romanticism. She formulates a theory of "racial patriarchy" in which the circumscription of reproduction within racial borders engenders what she calls the "race mother" in literary and cultural narratives. Pairing literary movements not often considered together--Modernism and the Harlem Renaissance--Doyle reveals that this figure haunts the openings of diverse modern novels and initiates their experimental narrative trajectories. Figures such as the slave mother in Invisible Man, Lena Grove in Light in August, Mrs. Dedalus in Ulysses, and Sethe in Beloved, Doyle shows, embody racial, sexual, and metaphysical anxieties which modern authors expose reconfigure, and attempt to surpass. Making use of heterogeneous materials, including kinship studies, phenomenology, and histories of slavery, Bordering on the Body traces the symbolic operations of the "race mother" from Romanticism and nineteenth-century biology to eugenics and twentieth-century fiction. A breakthrough in race and gender theory, a racial reconfiguration of modernism, and a reinterpretation of discourses of nature since Romanticism, the book will engage a wide spectrum of readers in literary and cultural studies.