Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Booker T. Washington embraced photography as the artistic medium to represent himself and Tuskegee Institute because it was economical, technical, utilitarian, and aesthetic: an apt form for a man who preached a gospel of thrift, industry, self-sufficiency, and beauty. Advancements in photography at the end of the nineteenth century allowed Washington to be simultaneously better known and more elusive - an international celebrity with a multitude of identities. Washington produced and directed photographic images by considering region, race, and class. Initially, he crafted an image of Victorian grace as a fund-raising strategy which appealed to elite white America's belief in gradual reform. As Washington entered the last decade of his life, he gradually shifted his efforts toward speaking directly to black audiences with the support of black photographers. He shed the passive role he presented to the white world and challenged racist popular culture by visually demonstrating social and cultural equality. Washington should be credited with not only launching the careers of several black photographers but also with establishing the early aesthetic of the «New Negro». From 1895-1915, Washington was the central figure in African American culture, supporting black artists telling black stories in the contemporary Victorian aesthetic, and showing how blacks could equal whites artistically and culturally.