Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
India is home to Bollywood - the largest film industry in the world. Movie theaters are said to be the "temples of modern India," with Bombay producing nearly 800 films per year that are viewed by roughly 11 million people per day. In Bollywood Cinema, Vijay Mishra argues that Indian film production and reception is shaped by the desire for national community and a pan-Indian popular culture. Seeking to understand Bollywood according to its own narrative and aesthetic principles and in relation to a global film industry, he views Indian cinema through the dual methodologies of postcolonial studies and film theory. Mishra discusses classics such as Mother India (1957) and Devdas (1935) and recent films including Ram Lakhan (1989) and Khalnayak (1993), linking their form and content to broader issues of national identity, epic tradition, popular culture, history, and the implications of diaspora.