Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Japan's jazz community--both musicians and audience--has been begrudgingly recognized in the United States for its talent, knowledge, and level of appreciation. Underpinning this tentative admiration, however, has been a tacit agreement that, for cultural reasons, Japanese jazz "can't swing." In Blue Nippon E. Taylor Atkins shows how, strangely, Japan's own attitude toward jazz is founded on this same ambivalence about its authenticity. Engagingly told through the voices of many musicians, Blue Nippon explores the true and legitimate nature of Japanese jazz. Atkins peers into 1920s dancehalls to examine the Japanese Jazz Age and reveal the origins of urban modernism with its new set of social mores, gender relations, and consumer practices. He shows how the interwar jazz period then became a troubling symbol of Japan's intimacy with the West--but how, even during the Pacific war, the roots of jazz had taken hold too deeply for the "total jazz ban" that some nationalists desired. While the allied occupation was a setback in the search for an indigenous jazz sound, Japanese musicians again sought American validation. Atkins closes out his cultural history with an examination of the contemporary jazz scene that rose up out of Japan's spectacular economic prominence in the 1960s and 1970s but then leveled off by the 1990s, as tensions over authenticity and identity persisted. With its depiction of jazz as a transforming global phenomenon, Blue Nippon will make enjoyable reading not only for jazz fans worldwide but also for ethnomusicologists, and students of cultural studies, Asian studies, and modernism.