Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The poems in "Blue Heron "delineate a passage through grief and change. Here, personal loss is continuous with threats to other species and landscapes. In response, Robinson has uprooted the terrain of language, what / bestows itself from / the almost-invisible / and its stain. If these uprootings are casualties of a poetics seeking to redress imbalance and pollution, then they are also opportunities to rethink what can exist in the field of poetic language as roots also quicken, bruise their plural pronouns, lose tune, / forsake terrain by moving through and on it. And so "Blue Heron" links poetic process with organic process, presence with the gap we know as hauntedness. The page is not only a resonant physical field, but also a site of dialogue between human and landscape, between lack and manifestation. If these poems constitute a poetics of loss, they are equally a movement toward a poetics of openness, risk, and renewed balance in which poetry shifts as a form of weather, a form/of following, falling from the form/as it twists. "