Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Apocalyptic nightmares that humanly-created intelligences will one day rise up against their creators haunt the western creative imagination. However, these narratives find their initial expression not in the widely disseminated Frankenstein story but in William Blake's early mythological works. This book looks at why we persistently fear our own creations by examining Blake's illuminated books of the 1790s through the lens of Kierkegaard's theories of personality and of anxiety. It offers a close examination of Kierkegaard's and Blake's similar, and to an extent shared, historical milieux as residents of Denmark's and England's political and economic centers. Each author's residence in a major urban center motivated them to develop a concept of innocence closely identified with the pastoral, and to place their respective and similar concepts of innocence within a larger developmental scheme encompassing an ethical and then a religious consciousness. Rovira identifies contemporary tensions between monarchy and democracy, science and religion, and nature and artifice as the source both of Kierkegaard's concept of anxiety and Blake's representation of creation anxiety in his early illuminated books.