Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Peter Delpeut, filmmaker and former deputy-director of the Nederlands Filmmuseum (now known as Eye Film Instituut Nederland) argues that in every profession there are topics that remain unspoken. They are not willingly kept secret: we are simply unable to speak about them. Within the domain of film preservation, the film fragment is one of these unspeakable matters. And yet film fragments, often unidentified or decaying, populate archives in great quantities. Since 1990, a unique case in the archival world, the Filmmuseum has been preserving and proudly presenting such fragments in compilations called "Bits & Pieces". The success of this initiative proves that film fragments captivate the beholder: they "speak" to the audience because of their very incompleteness. It also shows that fragments can be a valuable asset for a film archive and are therefore worthy of preservation. This essay argues that film fragments, like other forms of ruins, are invaluable sources of constructive philosophical reflection: beautiful and yet incomplete, hard to define, they invite archivists and audiences to reflect critically upon the history of cinema, its canons, its selections and exclusions.