Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
n der Türkei ist die Entwicklung einer eigenen Salafistenszene lange kaum beachtet worden. Die staatliche Religionsbehörde Diyanet Isleri Baskanligi, die türkischen Medien und viele türkische Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler haben salafistische Gruppen und Bewegungen lediglich als ausländisches Phänomen wahrgenommen. Dabei geriet aus dem Blick, dass seit den 1990er Jahren auch in türkischen Städten ein salafistisches Milieu entstanden ist, das eine religiöse, soziale, kulturelle und politische Rückwendung zur idealisierten Zeit des Propheten Muhammad und seiner Gefährten propagiert. Diese Forschungsarbeit geht der Frage nach, wie salafistische Prediger in der Türkei den Dschihad definieren und welche religiösen Verpflichtungen, Rechtsnormen, Narrative und Erwartungen sie mit ihm verbinden. Ihre Äußerungen, die größtenteils über die sozialen Medien kommuniziert werden, sind stark vom Krieg im benachbarten Syrien geprägt. Die frühislamische Tradition dient den Predigern als Folie zur Erklärung des heutigen Konflikts.