Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Altamont 1969, by Bill Owens, presents a new and unpublished series of work: black and white photographs documenting the unique moment of the first large Rolling Stones concert at Raceway Altamont in California.
This was the period of protest movements in San Francisco. Bill Owens captured the young generation’s desire to stand up and raise their voice against the war in Vietnam, against segregation and racial discrimination, and against authority in general. Slogans and billboards, sit-ins and demonstrations, are evidence of the cultural agitation of those years. Together with the Stones, other major rock bands appeared on stage, including Grace Slick, Jefferson Airplane, Carlos Santana and many others, while the Hells Angels were employed as security.
Bill Owens has always been involved in socio-anthropological aspects of American culture and in the rise of the collective movement of protest and criticism against the misuse of power. Here, he uses photography as a kind of ‘visual anthropologist’, painting a ‘fresco’ of the cultural revolution that marked the entire world during the 1960s.