Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
B Bildung ist die zentrale, aber stets gefährdete Reflexionskategorie der Praktischen Theologie. Zwar sind die Fragestellungen der Praktischen Theologie dem protestantischen Bildungsprogramm und der Aufgabe seiner praktisch-theologischen Umsetzung verpflichtet. Aber im praktisch-theologischen Alltagsbetrieb ist es nicht unbedingt selbstverständlich, daß das Bildungsziel den Überlegungen Richtung und Maß gibt. Dazu mögen der weite Rahmen und die Auslegungsbedürftigkeit des protestantischen Bildungsbegriffes beitragen. Christian Albrechts Interesse gilt der Wiederentdeckung des Bildungsgedankens als der Leitidee praktisch-theologischer Erwägungen. In prinzipiellen theologiehistorischen und exemplarisch konkretisierenden Studien zur materialen Praktischen Theologie umreißt er das Programm einer bildungsorientierten und bildungsbewußten Praktischen Theologie. Indem der theologie- und kulturgeschichtliche Horizont des Bildungsideals in der Praktischen Theologie anschaulich gemacht wird, gewinnt die Praktische Theologie Gründe, sich wieder stärker an ihrer Bildungsaufgabe zu orientieren und durch deren Wahrnehmung zu profilieren.