Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
2014 Reprint of 1901 Edition. Full facsimile of the original edition. Not reproduced with Optical Recognition Software. Cordier describes 196 published by Europeans in China from the 17th to the 18th century. This would include all the early missionary works. The Society of Jesus (Jesuits), with Matteo Ricci as its chief representative, entered China in 1583 from its base in the Portuguese colony of Macao. The strategy of Ricci and his colleagues was to identify with the Chinese elite, who would in turn, they felt, influence the rest of China. The Jesuits dressed like Confucian scholars-the top of the social hierarchy. They avoided any criticism of Confucius, the patron saint of the scholars, and observed all appropriate amenities when visiting the literati. They prepared maps, practiced astronomy, constructed and repaired clocks they gave to the emperor, and they wrote treatises that explained Christianity in terms of a Confucian world-view. The missionaries needed to be deliberately ostentatious about their learning to convince the Chinese of their expertise in European learning, so they would emboss their European books with gold covers. In all 196 works are described, with notes. This catalogue is quite scarce.