Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the strange persistence of 'blasphemy' in modern secular democracies by examining how accepted and prohibited ways of talking and thinking about the Bible and religion have changed over time. In a series of wide-ranging studies engaging disciplines such as politics, literature and visual theory, Yvonne Sherwood brings the Bible into dialogue with a host of interlocutors including John Locke, John Donne and the 9/11 hijackers, as well as artists such as Sarah Lucas and René Magritte. Questions addressed include: - What is the origin of the common belief that the Bible, as opposed to the Qur'an, underpins liberal democratic values? - What kind of artworks does the biblical God specialise in? - If pre-modern Jewish, Christian and Islamic responses to scripture can be more 'critical' than contemporary speech about religion, how does this affect our understanding of secularity, modernity and critique?