Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The explicit ambition of this collection is to move 'beyond' the Universal Pragmatics of Jürgen Habermas. It is without doubt an ambitious programme whose architect has led since the 1960s a series of reflections on the rational potential of western society from the Enlightenment to the present. However, this theoretical emphasis on the irreducibility of the rational content of debate cannot avoid abstracting communicative universals from the empirical communication practices which are always embedded in multiple contexts of discourse, identity, media and institutions. This tension in Habermas's oeuvre has developed an antagonistic potential. An example of this antagonism can be seen in the distorting effects of a normative theory of communication whose very normativity means turning a blind eye to a history of social communication. For example, Habermas infamously neglects the constitutive role played by the media in constructions of what is held to be 'public' and even his more recent revisions do not resolve this dilemma. The nine contributions in this volume from the fields of psychology, politics, media, epistemology and aesthetics set out to move beyond the influence of communicative universals and propose alternative approaches to the challenge of reconciling autonomy, interaction and social organisation.