Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
In the roaring 1990s, many companies seemed to claim great victories-acquiring another company, obtaining state-of-the art technology, or hiring a potential CEO savior-only to find that they had made a great mistake. The term "Winner's Curse" was coined by economists to explain an effect commonly observed in auctions. In such situations, since the winning bidder is usually the most optimistic about the value of the item being auctioned, there is a very good chance that the bid will be more (sometimes much more) than the item is worth. So a company that overvalues a good or service, or bids higher than its value has the potential of experiencing this Winner's Curse. In this book, G. Anandalingam and Henry C. Lucas, Jr. expand the model of the Winner's Curse to explain how companies like Tyco, MCI-WorldCom and Bank One overpaid for acquisitions, and how shareholders suffered as a result. They elucidate the disasters that happened during the rush to acquire new technologies and illuminate the reasons that companies that were seemingly pioneers in the dot-com era fell by the wayside. Beginning by exploring the psychological, personal and market factors that can encourage a decision maker to overvalue an asset and experience the Winner's Curse, the book goes on to examine several case studies, including the disastrous wireless spectrum auctions that have devastated the telecommunications industry, and the dot-com bust. It concludes by discussing ways to avoid the Winner's Curse, calling for major changes in the behavior of CEOs and members of boars of directors, as well as the use of powerful techniques for analyzing decisions, including a systems approach to decision making, scenario analysis and game theory.