Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Fourteen years ago, the artist Dorothea Tanning published Birthday, a collection of reminiscences. Now she has expanded it into a memoir of her journey through the last century as confidant, collaborator, and muse to some of its most inspired minds and personalities: a diverse assemblage that ranges from the fathers of dada and surrealism to Virgil Thompson, George Balanchine, Alberto Giacometti, Dylan Thomas, Truman Capote, Joan Miró, James Merrill, and many more. At its center is the relationship, tenderly rendered, between Tanning and her famed husband, the enigmatic surrealist Max Ernst.
Whether recalling the poignant presence of her friend Joseph Cornell or simply marveling at the facades along a Venice canal, "their filmy reflections fluttering in the dirty canal like fragile altar cloths hung out to dry," Tanning's writing is beguiling, wry, and shot through with the same eye for pregnant detail and immanent magic that marks her art.