Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Barthes etait fascine par la betise. La betise des autres, bien sur, mais aussi la sienne. Dans la lignee de Flaubert, il confond volontiers la betise avec le stereotype, le lieu commun ou la repetition. Autrement dit, on est bete toutes les fois qu'on se laisse aliener par la pensee des autres, que l'on n'est pas soi, et on y echappera en faisant effort pour sortir du lieu commun ou l'investir de sa propre experience. Mais que signifie etre soi? Y a-t-il plus grande betise que de croire a une singularite subjective, a une individualite qui echapperait au fascisme de la langue, au deja dit de la culture? Barthes, hante par la question tragique par excellence, qui suis-je? , mise sur la litterature pour se garder de ces deux formes de betise. Analysant le malaise et la creativite qui habitent toute son oeuvre, ce livre se propose donc d'explorer la betise selon, de et pour Barthes, dans des domaines aussi varies que la litterature, la critique litteraire, la politique, le voyage, le corps ou la modernite.