Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gian Lorenzo Bernini and Pope Alexander VII (born Fabio Chigi) changed the face of baroque Rome forever. From the early years of their amicable relationship comes an intimate work of art, long considered lost but now rediscovered in the Skulpturensammlung in Dresden: a shockingly realistic human skull of white marble, made by Bernini for Alexander VII in 1655. This book explores this major discovery, placing it within its broader historical context and providing new insights into the Chigi family's art collection, the acquisition of part of this collection by Augustus the Strong, the influence of Bernini on the Dresden-based sculptor Balthasar Permoser, and much more. The chapter on the plague in Rome - which Alexander VII tried to combat through such tools as compulsory quarantines, masks and the closing down of much of public life - relates that historic epidemic to our battle today against Covid-19. These historical parallels help us to understand better the ever-pressing sense of mortality during the lifetime of sculptor and Pope, which led to the creation of Bernini's remarkable Death's Head.