Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the first full-length monograph on the paintings of Bernard Frize, an artist whose work straddles movements and styles from Color Field to Minimalism, Fluxus, and Conceptual Art. Frize's works utilize a carefully constructed range of tools, processes, choreography, and collaboration to catalog, in complex and unexpected abstract form and color, the possibilities of his chosen materials. Emerging from the post-war School of Paris and Supports/Surfaces groups, from the politicized 1970s onward, Frize swam against the tide of opinion regarding painting's apparent obsolescence to develop a painting practice that could express political commitment and social concerns, while avoiding both overt statement and pure decoration. David Rhodes' text provides a detailed consideration of all stages of Frize's development, from the earliest works to the present, covering technical changes in picture-making, Frize's changing position in relation to painting, as well as the wider conversation about painting itself and the evolution of the international art market.