Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Renaissance court masque, traditionally an entertainment of music, dancing, pageantry, and spectacular scenic effects, was transformed by Ben Jonson into a serious mode of literary expression. By using its peculiar viability as a forum for his dramatic imagination, Jonson resolved and transcended the satiric vision that was in many ways the substance of Jonsonian drama. He instructed as well as applauded his courtly audience and, with the aid of the great theatrical designer Inigo Jones, brought unity to the diverse elements of the masque, infusing them with a moral and poetic life. This modernized version of Jonson's masques is the most carefully edited and annotated text available; it is also the first one-volume edition to be published. It includes the faithful reprinting of Jonson's own glosses and notes, translated and annotated, as well as explanatory notes which offer the most detailed critical commentary ever undertaken. In the Introduction, itself and important essay about the Renaissance stage, Mr. Orgel discusses Jonson's development of the masque in relation to Inigo Jones' development of the illusionistic stage.Mr. Orgel is associate professor of English at the University of California in Berkeley.