Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the Romantic period, Jonson has been an author more respected than read. Frequently compared with Shakespeare, he usually suffers unfairly from the comparison. In this book Anne Barton gives a reading of the plays which completely re-evaluates Jonson as a dramatist. Describing in detail his experimentation with different comic styles and his changing relationship to other Elizabethan and Jacobean poets, particularly Shakespeare, she brings us closer than ever before to Jonson as a man, and as a great artist in comedy. The book proceeds chronologically, play by play, examining such important topics as Jonson's treatment of women, trust among individuals, father and son relationships, and proper names. Anne Barton argues that, despite his espousal of classical principles of decorum and restraint, Jonson was always drawn temperamentally towards the irregular, romantic Elizabethan tradition.