Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Behavioral Economics of Multiperiod Insurance Purchasing Behavior addresses the question of how potential insurance buyers make decisions like these by considering the conceptual and empirical evidence that address the following theoretical and behavioral issues: the extent that consumers tend to follow the multiperiod decision rules based on expected utility [E(U)] maximization; and the factors that influence their choices when they do not behave as if they are maximizing E(U). The principal contribution of this monograph is to demonstrate that emotions play a role in predicting departures from expected utility maximization for making insurance purchasing decisions over time. The authors highlight the conceptual issues and alternative theories of behavior about repeat insurance purchasing over time and the empirical literature on the proportion of consumers that buy coverage after loss-producing events only to cancel their insurance as those events become more distant in time. The monograph then details the findings from novel web-based experiments that seek to determine whether people change their insurance decisions after experiencing a loss when offered a relatively high, medium or low premium relative to the expected loss. Section 2 reviews the empirical evidence on deviations from rational thinking, especially as they relate to choices about repeated purchase over time. It also discusses the interplay between cognitive biases generated by intuitive thinking and emotions in changing insurance purchase decisions over time. Section 3 details an experiment in the context of hypothetical hurricane damage where individuals are told that loss probabilities and premiums remain the same from period to period. Section 4 details an experiment where participants must choose between high-deductible health insurance at a given premium and low-deductible health insurance at a higher premium, and explores whether they will switch from one policy to the other over time. Section 5 draws together the findings, and provides guiding principles of insurance and recommendations for public-private partnerships to address the cognitive biases noted in Section 2 via a behavioral risk audit that encourages more deliberative thinking with respect to insurance-related choices.