Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The ways in which literary works begin have proved fascinating to readers and critics at least since Aristophanes. This collection of essays gives life to a topic of perennial interest by presenting a variety of original readings in nearly all the major genres of Greek and Latin literature. The subjects of these essays range from narrative voices in the opening of the Odyssey to ideological reasons for Tacitus' choice of a beginning in the Histories, and from a survey of opening devices in Greek poetry to the playwright's negotiations with the audience in Roman comedy. Other papers discuss 'false starts' in Gorgias and Herodotus, the prologues of Greek tragedy, Plato's 'frame' dialogues, delayed proems in Virgil, the role of the patron in Horace, aristocratic beginnings in Seneca, and 'inappropriate' prefaces in Plutarch. By embracing a variety of authors and a broad range of approaches, from formal analysis of opening devices to post-structural interpretation, these twelve contributions by both younger and established scholars offer an exciting new perspective on beginnings in classical literature.