Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Beer of Broadway Fame

The Piel Family and Their Brooklyn Brewery

Alfred W McCoy
Paperback | Engels | Excelsior Editions
€ 41,95
+ 83 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Explores the hundred-year history of Piel Bros., one of the prominent German American brands that once made New York City the brewing capital of America.

Finalist for the 2016 Foreword INDIES Book of the Year Award in the Regional category

For more than a century, New York City was the brewing capital of America, with more breweries producing more beer than any other city, including Milwaukee and St. Louis. In Beer of Broadway Fame, Alfred W. McCoy traces the hundred-year history of the prominent Brooklyn brewery, Piel Bros., and provides an intimate portrait of the company's German American family. Through quality and innovation Piel Bros. grew from Brooklyn's smallest brewery in 1884, producing only 850 kegs, into the sixteenth-largest brewery in America, brewing over a million barrels by 1952.

Through a narrative spanning three generations, McCoy examines the demoralizing impact of pervasive US state surveillance during World War I and the Cold War, as well as the forced assimilation that virtually erased German American identity from public life after World War I. McCoy traces Piel Bros.'s changing fortunes from its early struggle to survive in New York's Gilded Age beer market, the travails of Prohibition with police raids and gangster death threats, to the crushing competition from the big national brands after World War II. Through a fusion of corporate records with intimate personal correspondence, McCoy reveals the social forces that changed a great city, the US brewing industry, and the country's economy.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
538
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781438461403
Verschijningsdatum:
1/06/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 251 mm
Gewicht:
952 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 83 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.