Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'oreille aux aguets, le bébé écoute déjà. Il butine paroles, musique, sons, bruits pour s'élancer, de vocalises en imitations sonores, des bruits du corps aux bruits des objets vers les instruments et leur musique. Mais comment passe-t-il d'une perception sensorielle et globale à une écoute des propriétés sonores ? Peut-on parler d'une pédagogie de l'écoute avec les tout-petits et quel est le rôle de l'environnement sonore et musical ? Chantal Grosléziat montre ici l'importance des relations affectives et de l'écoute des sons comme objets de jeu dans toute éducation musicale. Parce qu' « il n'y a rien dans l'intellect qui n'ait été d'abord dans les sens » (Michel Serres). Chantal Grosléziat, musicienne et pédagogue, est directrice de Musique en herbe (Seine-Saint-Denis), association investie dans des projets interculturels, intervenant auprès de la petite enfance, des professionnels de la culture et de l'éducation. Elle est auteur de plusieurs livres sur la musique et le jeune enfant (érès, Nathan) et de livres-CD autour des comptines du monde (Didier Jeunesse).